Története:
"Az M1 Abrams harckocsit a Chrysler Defense cég tervezte, jelenleg a General Dynamics Corporation gyártja az ohiói Limában. 1980-ban állították szolgálatba.
Az M1 első általános továbbfejlesztése az M1A1 volt 1985-ben. A változtatások kipróbálására építették az M1E1 változatot (utólagosan felhegesztett páncéllemezekkel a torony homlokfelületén, 120 mm-es ágyúval, módosított ABV védelmi rendszerrel, módosított kihajtással és módosított külső tárolórekeszekkel), és részlegesen be lettek ezek vezetve az IPM1-n (az új ágyú és az ABV védelmi rendszer kivételével). A legfontosabb változtatás a 120 mm-es M256 sima csövű ágyú bevezetése volt. Ez az ágyú eredetileg a német Rheinmetall AG fejlesztése a Leopard 2 harckocsi számára. Az M256 ennek a licencben gyártott, egyszerűsített szerkezetű változata (az amerikaiak a túlzott bonyolultság miatt nem alkalmazták az M1 esetén, viszont a tornyot és lövegpajzsot eleve úgy tervezték, hogy képes legyen befogadni). Az IPM1-től eltért a torony tetejének kialakítása, amit előkészítettek a CITV (Command Independent Thermal Viewer) részére, amit a költségek csökkentése miatt nem rendszeresítettek ekkor, illetve a lőszertároló robbanópaneljeinek elrendezését is megváltoztatták.
A második általános továbbfejlesztés az M1A2 volt. Az újdonságok között szerepelt többek között a CITV rendszeresítése, új navigációs rendszer, digitális adatbusz és új rádiókészülék.
Az egyes alváltozatokat folyamatosan fejlesztették tovább. Ilyen fejlesztés volt a szegényített urán páncélzat (angolul DU, azaz depleted uranium), az összes M1A1 nagyjavítása, új digitális alrendszer, a hadsereg és a tengerészgyalogság által használt alkatrészek egységesítése, valamint javított elektronikus rendszer az M1A2 számára.
Az öbölháború („Sivatagi Pajzs”, „Sivatagi Vihar” hadműveletek) és a délszláv háború boszniai hadműveletei során néhány egységnek módosították a páncélzatát. Az M1 aknák felszedésére használatos ekékkel is ellátható. A teknő továbbá bázisául szolgál több speciális járműnek, például a Grizzly műszaki-mentő verziónak és az M104 Wolverine nehéz hídvető harcjárműnek.
Több mint 8800 db M1 és M1A1 harckocsit gyártottak. A gyártási költség darabonként 2 350 000 – 4 300 000 USD között mozog.
Exportra szánt változatok is léteznek, ezeknek lehet módosított a páncélzata, ill. létezik dízelmotoros kivitel is. Az exportált változatokat vásárló országok: Ausztrália, Egyiptom, Szaúd-Arábia, Kuvait. Svédország, Görögországés több más ország is tesztelte, de nem rendszeresítette."
Jellemzők
- Ajánlott életkor: 6+
- Komplett készlet (RTR), használatához nem szükséges további alkatrész
- A tank mérete: 33 cm (löveggel együtt) X 12 cm X 10 cm (hosszúságXszélességXmagasság))
- Irányíthatóság: előre-hátra, balra-jobbra, a torony 280°-ban körbe forgatható
- 2 db, nagy nyomatékú elektromos motor
- 45°-os terepmászó képesség (a talaj típusa befolyásolhatja)
- Valósághű hang effektek: löveg elsütés és motor hang
- LED világítás
- Az akkumulátor töltési ideje: kb. 4 óra
- Menetidő: kb. 25 perc
- Hatótávolság: kb. 10 m
A készlet tartama
- M1A2 Abrams távirányítós tank
- 2,4 GHz-en működő, kis méretű kézre álló távirányító
- Ni-Cd újratölthető akkumulátor, 4.8 V - 700 mAh
- Hálózati töltő
A távirányító 2 db normál méretű ceruza (AA) elemmel működnek, amelyeket a készlet nem tartalmaz!
A termék gyártója által javasolt korosztály, amely gyermekek esetén fejlettségtől és érdeklődési körtől függően eltérhet
RTR: "Ready To Run" Komplett készlet, az üzembe helyezéshez szükséges összes alkatrészt tartalmazza