TOP termékek
Hírlevél
ORSZÁG BOLTJA SZAVAZÁS
Partnerünk a szállításban

Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Szaküzletünk

+36 70/252-2603


1158 Budapest, 
Késmárk u. 16. III. emelet

(Raktárház u.)


H - P: 10-18h



Fizetési megoldás
Házhozszállítás

Termék részletek


Torro - T34/85 távirányítós tank Force of Valor széria - infra csatarendszerrel

Torro - T34/85 távirányítós tank Force of Valor széria - infra csatarendszerrel
  • Torro - T34/85 távirányítós tank Force of Valor széria - infra csatarendszerrel
  • Torro - T34/85 távirányítós tank Force of Valor széria - infra csatarendszerrel
  • Torro - T34/85 távirányítós tank Force of Valor széria - infra csatarendszerrel
  • Torro - T34/85 távirányítós tank Force of Valor széria - infra csatarendszerrel
39 990 Ft (31 488 Ft + ÁFA)
A vásárlás után járó pontok: 800 Ft

A "Forces of Valor" széria keretén belül a gyártó négy különböző tank típussal jelent meg: Tigris I, Panzer IV. Ausf. H, T34/85 és a Sherman M4A3 harckocsi. Ezt azért fontos kiemelni, mert a modellek tervezése során figyelembe vették az eredeti tankok tulajdonságait (löveg tűzerő és a harckocsi súlya), amelyek élethűen befolyásolják a távirányítható harcjárművek végsebességét és azt, hogy hány sikeres találatot elérnünk az ellenfeleink tankján ahhoz, hogy megsemmisítsük azt. Értelem szerűen a nagyobb lassabb tankok komolyabb tűzerővel rendelkeznek, a mozgékonyabbak kisebbel.

Valósághű hang és fény effektek, élethű és részletgazdag kidolgozás, 25°-os terepmászó képesség, infravörös csatarendszer, és ez csak pár funkció, amiért  remek szórakozást nyújt gyermekek és "felnőtt gyermekek" számára is.  A 2,4 GHz-en működő távirányítójának köszönhetően akár 16 db harcjárművel is harcolhatunk egyszerre, "mindenki-mindenki ellen", vagy akár csapat módban is. 

 

Története

 

"A T–34 fejlesztéséhez a J. Walter Christie, amerikai harckocsitervező prototípusai szolgáltak alapul, melyeket, miután az Egyesült Államok hadserege súlya és nehézsége miatt nem vásárolta meg tőle, ezért eladta a Szovjetuniónak.

A T–34-esek egyik fontos eleme a Christie-féle futómű speciálisan átdolgozott változata lett. A harckocsi egyik legfőbb technológiai újítása az öntött torony és a teljes egészében hegesztett páncéltest volt. A 30-as évek harckocsijait jellemzően benzinmotorok hajtották, a T–34-be ezzel szemben dízelmotort építettek, ezzel sikerült növelni a harckocsi hatótávolságát, valamint csökkenteni a tűzveszélyt. A 38 liter hengerűrtartalmú V–2 típusú V12 hengerelrendezésű öntött alumínium blokkos motor főkonstruktőre Konsztantyin Cselpan (1899–1938) volt.

A T–34 esetében sikerült megteremteni a harckocsikat jellemző három alapvető tulajdonság – mozgékonyság, tűzerő, páncélvédettség – összhangját.

A fejlesztést 1936-ban kezdték meg Mihail Koskin vezetésével, és az első két prototípus 1940 januárjára készült el. A tervezők a két prototípussal Harkovból Moszkvába hajtottak, hogy a Kreml urai előtt így bizonyítsák a harckocsi rendkívül jó menettulajdonságait. Ezután az akkor már elcsendesedett finn frontra irányították, ahol a Mannerheim-vonal elhagyott bunkereinek szétlövésével demonstrálták a T–34-es tűzerejét. Végül a harckocsik Minszken és Kijeven keresztül tértek vissza Harkovba. Koskin 1940. szeptember 26-án belehalt a tüdőgyulladásba, amit a rendkívül megerőltető téli próbák alatt szerzett. Helyét Alekszandr Morozov vette át.

A tank sorozatgyártása a tervek szerint 1940 júniusában indult volna meg, és Harkovban 500, Sztálingrádban pedig 100 T–34-est gyártottak volna az év végéig. Kulik marsall intrikái miatt azonban a tervezett 600 példányból csupán 115-öt sikerült legyártani 1940 decemberéig. 1941-ben összesen 2800 T–34-es gyártását tervezték, melyből 1800 Harkovban, 1000 pedig Sztálingrádban készült volna. A gyártás egyszerűsítése érdekében Vlagyimir Nyicenko egy 52 mm páncélvastagságú öntött tornyot tervezett a harckocsihoz, a hegesztett torony kiváltására. 1941 tavaszán korlátozott számú példányt már ezzel az öntött toronnyal szereltek fel. Az 1941. június 22-i német támadásig 1225 db T–34-est sikerült legyártani, melyből 967 került ki a csapatokhoz az invázió kezdetéig.

A T–34 egyszerűen és olcsón gyártható típus volt. A T–34 csak közvetlen közelről tudta kilőni a német Panzerkampfwagen VI-ot, a német technikai fölényt ellensúlyozta az orosz harckocsik mennyisége. A német páncélosok (Tiger és a Panther) felülmúlták páncélvédettség és tűzerő szempontjából.

Az orosz mérnökök 1943-ban az eredetileg légvédelmi ágyúnak készült 85 mm-es űrméretű L/51,5-es harckocsiágyút szereltek bele, amelynek páncéltörő képessége 914 méterről 30°-os becsapódási szög esetén is elérte a 95 millimétert. A szovjet mérnökök szerint ez elegendő volt a Tigrisek ellen, amelyeknek ugyan 110 mm-es homlokpáncéljuk volt, de azok függőlegesen álltak, így a becsapódási szög általában nem nagyon tért el a 90°-tól.

1941 nyarán a németeket sokkolta a T–34-esekkel és KV–1-esekkel történő találkozás. 37 mm-es páncéltörő lövegük teljesen hatástalannak bizonyult e harckocsik ellen, lövedékei valósággal lepattantak róluk. Volt olyan T–34 amely 24 találatot kapott és még folytatta a tüzelést. A Panzer III-as harckocsiknak szemtől szemben szintén nem volt esélyük a T–34-esek és KV-1-esek ellen. A szovjetek mégsem tudták kiaknázni minőségi fölényüket és az új harckocsik java része úgy veszett oda, hogy semmi hatást sem tudott gyakorolni a hadjárat menetére. Ennek számos oka volt. A harckocsik személyzetének gyenge kiképzettsége, a rádiók hiánya, a lőszerhiány, a pótalkatrészek és műszaki mentőjárművek hiánya. A szűk, kétszemélyes toronyban a harckocsiparancsnoknak kellett a löveg célzását is végezni, így a tényleges parancsnoki teendőkre nemigen maradt ideje. A sztálini tisztogatások miatt hiányoztak a hozzáértő, tapasztalt tisztek is. A katlanokban rekedt szovjet harckocsik nagy részével a német zuhanóbombázók végeztek.

Mindeközben a T–34-esek folyamatos gyártása is nagy nehézségekbe ütközött. 1941 júliusában megkezdődött a gyárak Urálon túlra telepítése. Augusztus második felében a Harkovi Mozdonygyárat (183. sz. gyár) elkezdték Nyizsnyij Tagilba telepíteni, ahol Uralvagon (183. sz. gyár) néven kezdett újra termelni, de az első harckocsi csak december 20-án gördülhetett le a szerelősorról. A kieső termelés kompenzálására a gorkiji Krasznoje Szormovo gyárban is megkezdődött a T–34-esek gyártása. Az első harckocsikat novemberben kapta meg innen a Moszkvai Front. Az omszki 174. sz. gyár is ráállt T–34-es alkatrészek gyártására. 1941 második felében 1.886 db T–34-es készült el, java részük Sztálingrádban.

Amikor a német 6. hadsereg Sztálingrád felé tört előre, nyilvánvalóvá vált, hogy a gyártást innen is át kell helyezni, bár a munkások a traktorgyárban, ahol az 1942 nyaráig legyártott T–34-esek 42%-a készült, szinte az utolsó pillanatig, 1942 szeptemberéig folytatták a termelést. Októbertől a szverdlovszki Uralmas gyárban folytatódott a gyártás. A tornyot átalakították három fősre. A parancsnok függetlenítése növelte a típus hatékonyságát.

1940 és 1944 között, több mint 35 000 T–34/76 típusú harckocsit gyártottak le. Két fő változata a T–34/76 és a T–34/85 volt. Előbbi 76,2 mm-es, utóbbi 85 mm-es löveggel rendelkezett. A háború után a Szovjetunió leállította sorozatgyártását, és a T–44-es illetve T–54-es típusokkal váltotta fel. Lengyelországban és Csehszlovákiában viszont még számos T–34/85-öst gyártottak az 1950-es években. Ezek egy része számos hidegháborúskonfliktusnak résztvevője lett."

 

Infravörös csatarendszer

 

A tüzelés a távirányítóról tudjuk vezérelni, hatótávolsága ennél a szériánál kb. 6 m. A lényeg! Ha kettő, vagy több infrás tank modellel rendelkezünk, készen állunk egy elképesztően izgalmas játékra. Amennyiben ügyesen célzunk és eltaláljuk az ellenfél harckocsiját, az abban található infra vevő rendszer érzékeli a találatot. A modell robbanó hang effekttel jelez, majd a torony tetején lévő led is mutatja számunkra a bekapott lövést. A led különböző intenzitású és színű világítással folyamatos visszajelzést biztosít számunkra a bekapott találatok számáról. Ha a találatok száma eléri a kritikus szintet, a találatokat jelző led kialszik, így  jelezve a csata résztvevőinek a tank kilövését. 

 

 

 

Jellemzők

 

  • Ajánlott életkor: 14+, a véleményünk szerint 12+
  • Komplett készlet (RTR), használatához nem szükséges további alkatrész
  • A tank mérete: 25 cm (löveggel együtt 34 cm) X 15 cm X 12 cm (hosszúság X szélesség X magasság)
  • Irányíthatóság: előre-hátra, balra-jobbra, egyhelyben forgás, löveg fel-le 20°-al, a torony 360°-ban (balra 180°, jobbra 180°) forgatható
  • Digitális (proporcionális) vezérlés, amely minden irányban teljesen fokozatmentes sebesség vezérlést tesz lehetővé
  • 25°-os terepmászó képesség
  • Rúgós felfüggesztés
  • Nagy nyomatékú, biztonsági kuplunggal ellátott meghajtó motorok
  • Fémből készült löveg
  • A távirányítóról állítható hangerő
  • Infra csatarendszer, több tank esetén szövetséges és ellenség beállítási lehetőséggel, elkerülve a szövetséges harckocsik "kilövését"
  • "Alvó mód", 30 másodperc állás után
  • Valósághű hang és fény effektek: géppuska, löveg elsütés és motor hang
  • Hatótávolság: kb. 6 m

 

A készlet tartama

 

  • Torro - T34/85 távirányítós tank
  • Faraday FST-305 2,4 GHz FHSS távirányító, "bal kezes átállítási lehetőséggel"
  • Infra érzékelővel ellátott gyakorló céltábla
  • Parancsnok figura
  • Tartalék lánctalp szemek
  • Részletes, fényképes használati útmutató

 

A távirányító 4 db, a modell 6 db (összesen 10 db) normálméretű ceruza (AA) elemmel működik. A céltáblába 2 db kisméretű ceruza elem (AAA) szükséges. Az elemeket a készlet nem tartalmazza!

  • Ajánlott életkor 
    12 – 99 éves
    Méretarány
    1:24
    Változat 
    RTR
    Használható
    Beltéren és kültéren egyaránt
    Mivel működik?
    Ceruza elem (AA)
    Márka
    Torro
    Garancia
    1 év
    Raktárkészlet
    VAN
    Cikkszám
    Torro-1112372002
Webáruház készítés