TOP termékek
Hírlevél
Szaküzletünk

+36 70/252-2603


1158 Budapest, 
Késmárk u. 16. III. emelet

(Raktárház u.)


H - P: 10-18h



Házhozszállítás

Partnerünk a szállításban

Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Fizetési megoldás
Termék részletek


HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett

HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
  • HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
  • HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
  • HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
  • HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
  • HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
25 990 Ft (20 465 Ft + ÁFA)

Gyönyörűen kidolgozott, kézzel festett kész makett, fémből készült hajótörzzsel.

 

Története

 

1941. november 13-án a brit hadihajó a Perpetual hadműveletből volt úton Gibraltár felé, amelyet három nappal korábban hagyott el az HMS Argus anyahajó társaságában, hogy 37 Hawker Hurricane vadászrepülőt szállítsanak Máltára. Kíséretükben volt az HMS Malaya csatahajó, az HMS Hermione könnyűcirkáló és hét romboló. Miután a repülőket elindította a szigetre, a flotta visszafordult.

Ugyanebben az időben a Friedrich Guggenberger által irányított U–81 Brestből La Speziába tartott. Miután észrevette a brit egységet, sikerült észrevétlenül megközelítenie, majd 16.37-kor négy torpedót lőtt ki az HMS Malayára. Hat perc és hat másodperc, illetve hét perc és 43 másodperc múlva két detonációt hallott a német legénység. Valójában csak az egyik torpedó talált, amely középtájon csapódott az HMS Ark Royalba.

A hordozó gyorsan, 18 csomóval haladt, így a torpedó súlyos károkat okozott. A hajóstesten egy nagyjából 40 méter hosszú, kilenc méter széles lék nyílt a jobb oldalon. A beömlő víz elárasztotta jobb oldali gépházat, tönkretette a belső kommunikációs rendszereket, és a hajó tíz fokkal megdőlt. Loben Maund kapitány azonnal megpróbálta megállítani a hajót, de a gépházzal kapcsolatot tartó berendezések nem működtek; a híd teljesen elszigetelődött az HMS Ark Royal más részeitől.

A kapitány végül elhagyta a hidat, hogy személyesen adja ki a szükséges parancsokat. A jobb oldali gépek már nem működtek, de a bal oldali, illetve a középső gépház rendben volt. Maund utasítást adott a bal oldali rekeszek elárasztására és az üzemanyag átpumpálására a sérült oldali tartályokból az ép oldalra, hogy kiegyensúlyozza a dőlést. A gépház irányítóhelyisége és a repülőfedélzet között élő kommunikációs láncot alkottak matrózokból, amely a telefonvonalak helyreállításig adta-vette az utasításokat.

A hajó sérülései nem tették lehetővé, hogy a fedélzetén lévő gépek felszálljanak. Mindeközben a kísérő rombolók a sérült hordozó körül keringtek, és mélységi bombákat szórtak a vízbe.

A sérült hajót az HMS Thames és az HMS St. Day vette vontatókötélre, de nem jutottak el a kikötőbe, mert az anyahajó másnap 8.15-kor, 45 kilométerre Gibraltártól elsüllyedt. A csaknem másfél ezer tengerészt evakuálták. Egy tengerész, E. Mitchell meghalt, és a hajó repülőinek többsége is odaveszett.

 

 

 

Jellemzők

 

  • Anyaga: fém és műanyag
  • Méretarány: 1:700
  • Hossz: 34,5 cm
  • Szélesség: 5 cm
  • Magasság: 8 cm
  • Súly: 0,3 kg

 

 

A készlet tartama

 

  • HMS Ark Royal (91) repülőgép-hordozó makett
  • A fedélzeten elhelyezhető repülőgépek
  • Víz hatású tároló dioráma
  • Hajó tartó állvány

  • Méretarány
    1:700
    Márka
    Waltersons
    Raktárkészlet
    VAN
    Cikkszám
    861009A
Webáruház készítés